F.A.Q.2017-03-23T11:52:41+00:00

Wetgeving kinderopvang

Op de diensten van Bzzzonder zijn de algemene voorwaarden en het convenant Kwaliteit Kinderopvang van toepassing. Download hier de algemene voorwaarden.

Sinds 1 januari 2005 geldt de Wet kinderopvang. Deze wet regelt de kwaliteit en de financiering van de kinderopvang. Uitgangspunt is dat kinderopvang een zaak is van ouders, werkgevers en overheid. Ouders die werken en voor hun kinderen zorgen, komen, afhankelijk van het inkomen, in aanmerking voor kinderopvangtoeslag van de overheid.

Kan er van de opzegtermijn afgeweken worden?2017-03-27T08:20:59+00:00

Wij hanteren een opzegtermijn van een maand, waarbij het contract stopgezet kan worden per de 15de of de laatste dag van de maand. Van deze termijn kan niet afgeweken worden. De opzegtermijn geldt ook voor het opzeggen van slechts één of enkele dagen.

Hoe kan ik mijn overeenkomst opzeggen of opvangdagen wijzigen?2020-10-05T13:35:47+00:00

Opzeggen of dagen wijzigen moet altijd schriftelijk, per post of per e-mail gebeuren: planning@bzzzonder.nl. Wij hanteren een minimale opzegtermijn van een maand.

Kan ik extra dagen afnemen of af en toe een dagje ruilen?2017-03-27T08:19:52+00:00

Een incidentele extra dag afnemen is altijd mogelijk als de bezetting het toelaat. De aanvraag gaat via de groep waar uw kind wordt opgevangen en wordt apart in rekening gebracht. U kunt ook een Bzzzonderbon aanvragen (voordelig incidentele opvang per vijf en tien strippen af te nemen – lees meer over de regels van de Bzzzonderbon elders bij vraag en antwoord). Ook ruilen is mogelijk: u kunt per week maximaal 1 dag ruilen in dezelfde kalenderweek. Ook hiervoor worden de afspraken gemaakt met de medewerkers op de groep.

Als wij op vakantie gaan, moet ik dan toch doorbetalen voor opvang?2017-03-27T08:19:22+00:00

Ja, wij hanteren een maand- of jaartarief en er is geen mogelijkheid voor restitutie van de kosten. Wij vragen u om op het kinderverblijf door te geven dat uw kind(eren) niet kom(t)(en).

Ontvang ik een jaaropgaaf?2017-03-27T08:18:36+00:00

Ja, de jaaropgave, het overzicht van alle betalingen van het afgelopen jaar, ontvangt u jaarlijks van ons in de maand januari van het volgende jaar, mits er geen sprake is van een betalingsachterstand.

Hoe betaal ik de maandelijkse kosten voor kinderopvang?2017-03-27T08:18:03+00:00

De betaling geschiedt door betaling via maandelijkse automatische incasso; de incassodatum ligt rond de 22e van de maand voorafgaand aan de gefactureerde opvangmaand. U ontvangt van ons maandelijks een factuur via de e-mail. In de overeenkomst staat ook uw vaste maandelijkse bedrag vermeld. De belastingdienst keert de kinderopvangtoeslag maandelijks vooruit uit. Op de 20ste van de maand ontvangt u de kinderopvangtoeslag voor de daaropvolgende maand.

Kom ik in aanmerking voor tegemoetkoming van de kosten in kinderopvang?2017-03-27T08:17:38+00:00

Vraagt u kinderopvangtoeslag aan, dan ontvang u van de overheid maandelijks een inkomensafhankelijke bijdrage. De overheid kan u meer vertellen. Een kinderopvangorganisatie dient ook ingeschreven te staan in het landelijk register kinderopvang. Bzzzonder heeft voor elke locatie een registratienummer gekregen, het nummer voor uw locatie kunt u hier terugvinden.

Ik heb een aanbieding voor opvang geweigerd, kom ik nu onderaan de wachtlijst?2017-03-27T08:16:41+00:00

Nee, uw aanvankelijke inschrijfdatum wordt behouden totdat wij uw gewenste dagen voor opvang hebben kunnen realiseren. Wij kunnen u echter geen garantie geven dat we u op korte termijn weer een plaats aan kunnen bieden.

Is het zinvol om vaak te bellen om zo mijn kans op een plek te vergroten?2017-03-27T08:16:16+00:00

Natuurlijk kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen, maar wij nemen altijd zelf contact met u op. Ook als er een wachtlijst is. Wij plannen strikt volgens de wachtlijst en de bijbehorende wachtlijstcriteria.

Ik heb nog geen bevestiging gekregen van mijn inschrijving, kan dat?2017-03-27T08:15:07+00:00

Uw inschrijving wordt binnen vijf werkdagen bevestigd per e-mail. Mocht u na vijf werkdagen nog steeds geen inschrijfbevestiging hebben ontvangen neem dan telefonisch contact op met Bzzzonder, we sturen u dan alsnog een bevestiging toe.

Wanneer krijg ik te horen of er een plaats beschikbaar is voor mijn kind?2017-03-27T08:15:44+00:00

Zodra uw inschrijving (via de website) ontvangen is, wordt in de planning gekeken of er plaats is voor uw kind op de gewenste dagen. Deze plaats kan voor u worden gereserveerd. Wij nemen na ontvangst van uw inschrijving contact met u op. Na de bevestiging van de opvangdagen en tijden bent u verzekerd van een plaats zodra u de overeenkomst getekend heeft. Door uw aanmelding en reservering tijdig bij ons kenbaar te maken, vergroot u uw kansen op het verkrijgen van de opvang op de gewenste dag(en). Plaatsing van uw kind is mogelijk per de 1e of de 16e van de maand.

Ga naar de bovenkant