FAQ

Veelgestelde

vragen

Als ik mijn kind via de website aanmeld, zit ik dan meteen aan een contract vast?

Nee hoor, inschrijven is geheel vrijblijvend. Zodra er een plekje beschikbaar is, ontvang je bericht van één van onze planners. Indien je dat plekje accepteert, ontvang je een plaatsingsovereenkomst en pas na ondertekening staat het plekje vast en is de overeenkomst van kracht.

Is er een wachtlijst? En zo ja; hoelang is de wachtlijst?

Dat is afhankelijk van verschillende factoren zoals: het aantal nieuwe broertjes en zusjes die aangemeld zijn en voorrang krijgen, eventuele opzeggingen en kinderen die o.b.v. hun leeftijd doorstromen naar een volgende groep. Of er een wachtlijst is en hoe lang die wachtlijst dan is, verschilt dus per locatie en per groep.

Ik heb mijn kind aangemeld, en nu?

Na aanmelding ontvang je een aanmeldbevestiging. Vervolgens gaat een planner voor je aan de slag om te kijken of er plek is of dat er door te puzzelen een plekje vrijgespeeld kan worden. De verwerkingstijd hiervan is een week (een enkele keer ietsje langer, maar we streven naar een week). Alvast even bellen twee dagen na aanmelding heeft dan ook niet zo veel zin, we zijn dan nog druk alle puzzelstukjes aan het verzamelen en op de juiste plek aan het leggen. Is er plek, dan ontvang je een overeenkomst en start je kind op de afgesproken datum bij Bzzzonder. Is er geen plek dan plaatsen we je, indien gewenst, op onze wachtlijst. We nemen dan contact met je op zodra we een plekje kunnen bieden.

Ik ben al klant en wil nog een kind aanmelden, moet ik het aanmeldformulier dan opnieuw invullen?

Nee hoor dat is niet nodig, dan volstaat een mail naar planning@bzzzonder.nl met de naam van je kind, de geboortedatum of uitgerekende datum, de gewenste opvangdagen en datum waarop je wilt starten. De planner schrijft het kind dan in bij jullie eerdere aanmelding.

Wegens ziekte kan mijn kind niet naar de opvang, kan ik die opvangdag ruilen?

Ja dat kan. Binnen vier weken na de gemiste dag kan er – in overleg met de medewerkers – een ruildag worden gepland, mits het aantal kinderen en pedagogisch medewerkers dit toelaat. Is dit niet haalbaar dan vervalt het recht op ruilen na afloop van de ruiltermijn. Ruildagen kunnen niet worden opgespaard of gecrediteerd. Je kunt je ruiling aanvragen via de ouderapp. Het kan zijn dat we nog niet direct – of pas op het laatste moment – kunnen laten weten of de ruiling mogelijk is.  Er kan bijvoorbeeld last-minute nog een afmelding binnenkomen die het mogelijk maakt om jouw ruilverzoek te accorderen. Een tegoed is kindgebonden en kan niet ingezet worden voor een ander gezinslid.

Kan ik incidenteel een opvangdag ruilen?

Dat kan zeker. De periode waarbinnen je kunt ruilen is van twee weken voor de te ruilen dag tot vier weken erna, mits het aantal kinderen en de pedagogisch medewerkers dit toelaat. Je vraagt de ruiling aan via de ouderapp. Je klikt dan op de agenda, selecteert de dag waarop je kind normaal gesproken naar de opvang gaat waarna je de optie ‘ruilen’ kunt selecteren. Een ruiltegoed is kindgebonden en kan niet ingezet worden voor een ander gezinslid.

Mijn opvangdag valt op een nationale feestdag, kan ik die ruilen?

De nationale feestdagen kunnen niet worden geruild m.u.v. de nationale feestdagen die jaarlijks op een vaste dag in de week vallen. Dit zijn Tweede Paasdag, Tweede Pinksterdag en Hemelvaartsdag. Deze dagen worden in de ouderapp omgezet in ruiltegoed wat een jaar geldig is.

Mijn opvangdag valt op de studiedag van Bzzzonder, kan ik die ruilen?

Ieder jaar hebben we een studiedag voor al onze medewerkers waarop we gesloten zijn. Valt deze dag op jouw opvangdag(deel), dan heb je een jaar lang de tijd om deze te ruilen. Je vraagt dit aan via de ouderapp waarbij je in het opmerkingenveld benoemt dat het gaat om een ruiling i.v.m. de studiedag gaat.

Kan ik eenmalig een extra opvangdag afnemen?

Het incidenteel afnemen van een extra opvangdag is mogelijk indien de bezetting van de groep én de personeelsplanning dat toelaten. Je kunt incidentele extra dagen vanaf drie maanden voor de gewenste dag aanvragen. Deze aanvraag meld je aan via de ouderapp.

Wat is de opzegtermijn?

We hanteren een opzegtermijn van een maand vanaf de dag dat je opzegt.

Hoe kan ik mijn overeenkomst opzeggen?

Door het opzeg/wijzigformulier op onze website in te vullen of door een mail te sturen naar planning@bzzzonder.nl.

Hoe kan ik mijn opvangdag(en) wijzigen?

Door het opzeg/wijzigformulier op onze website in te vullen of door een mail te sturen naar planning@bzzzonder.nl.

Betaal ik ook tijdens mijn vakantie voor kinderopvang?

Het jaarbedrag aan kinderopvang verspreiden we over twaalf gelijke delen. Zo komt het dat je maandelijks een factuur ontvangt met een vast maandbedrag (eventueel aangevuld met incidentele extra opvangdagen). Heb je een algemeen contract dan is het jaarbedrag gebaseerd op 52 weken kinderopvang. Heb je een schoolwekencontract dan is het jaarbedrag gebaseerd op 40 weken kinderopvang (kan alleen voor bso en peuterschool). Het maandbedrag ligt dan dus lager dan bij een algemeen contract omdat de vakantieweken in mindering zijn gebracht.

Hoe betaal ik de maandelijks kosten voor kinderopvang?

Je betaalt de kinderopvang via maandelijkse automatische incasso. De incassodatum is rond de 22e van de maand. Zodra de nieuwe factuur klaarstaat in de ouderapp, sturen we je daarover een mail. We sturen je altijd even een mailtje om je te informeren zodra de nieuwe factuur in de ouderapp staat. De belastingdienst keert de kinderopvangtoeslag maandelijks rond de 20e uit.

Kom ik in aanmerking voor kinderopvangtoeslag?

Of je in aanmerking komt voor kinderopvangtoeslag, is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Gemiddeld genomen is het zo dat je in aanmerking komt als je gebruik maakt van geregistreerde kinderopvang en jij en je partner allebei werken. Als je alleenstaand bent geldt ook dat je moet werken en als je een toeslagpartner hebt, moet diegene ook werken. Hoe het precies werkt lees je op de website van de overheid. Iedere locatie van Bzzzonder is geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) en heeft een eigen LRK-nummer. Het nummer voor jouw locatie vind je hier. De App Kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst downloaden is een aanrader. Via die app kun je eenvoudig je toeslag inzien en wijzigingen doorgeven.

Wanneer en hoe ontvang ik een jaaropgave?

De jaaropgave, het overzicht van alle betalingen van het afgelopen jaar, ontvang je jaarlijks van ons in de maand februari in de ouderapp. Mocht je een betaling achterlopen, dan wordt deze niet meegenomen in de jaaropgave. Zodra de nieuwe jaaropgave klaarstaan, ontvang je daarover een berichtje.

Hoe meld ik mijn kind af?

Je kunt je kind afmelden in de ouderapp. Dat doe je door op de agenda te klikken en daarna te klikken op het agenda-icoontje. Vervolgens kun je de afwezigheid doorgeven, een extra dag aanvragen of een dag ruilen.

Wat kan ik met de ouderapp?

In de ouderapp (Konnect) kun je je kind afmelden of juist een extra opvangdag of ruildag aanvragen. Via de app ontvang je ook Bzzzonderberichten en je kunt er van alles inzien, zoals: het schriftje van je kind, foto’s, facturen, overeenkomsten en andere praktische documenten.

Hoe kom ik aan inloggegevens voor de ouderapp?

De inloggegevens voor de ouderapp (Konnect) ontvang je per mail nadat wij de overeenkomst hebben verstuurd. Je kunt ook inloggen door naar het ouderportaal te gaan en te klikken op wachtwoord vergeten. Vervolgens geef je het bij ons bekende mailadres in en ontvang je een link om je wachtwoord in te stellen. Lukt het niet? Mail dan gerust even!

Ik kan mijn factuur niet betalen

Je kunt dan het best even contact opnemen met onze afdeling financiën. De afdeling denkt graag met je mee over een passende oplossing zoals een betalingsregeling. Per mail is het team bereikbaar op financien@bzzzonder.nl en telefonisch op telefoonnummer: 088-2999600

Hoe werkt de OuderApp?

Heb je vragen over het ouderportaal? Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt! Van het inloggen en het bekijken van het schriftje tot het doorgeven van afwezigheid en het instellen van notificaties—alles staat hier overzichtelijk uitgelegd. Neem snel een kijkje en ontdek hoe je het ouderportaal optimaal kunt gebruiken!

Contact

088-2999600
info@bzzzonder.nl
Postbus 2591
3800GC Amersfoort

Hoofdkantoor

Ampèrestraat 3a,
3861 NC Nijkerk

Ga naar de bovenkant